Tuesday, July 9, 2013

Herba Utama Produk Catuaba Nourishing Essence

Saw Palmetto adalah herba luar biasa hebat bagi kaum lelaki dan perempuan. Pengamal perubatan telah lama menggunakan herba ini bagi merawat penyakit radang buat zakar atau lebih dikenali uluran. Saw Palmetto juga digunakan dalam rawatan radang saluran kencing, batuk dan sesak nafas. Herba ini mampu mengukuhkan kelenjar tiroid,mengimbangkan metabolisma,meransang selera makan dan membantu proses penghadaman. Herba ini menjadi terkenal kerana penggunaanya untuk proses petumbuhan rambut, kesihatan  prostat, meninggikan tenaga seksual dan pembesaran payu dara serta turut dianggap sebagai tonik yang cukup berkhasiat.



Cordyceps adalah kulat perubatan yang juga dikenali sebagai kulat caterpillar atau chongchao. Herba yang digunakan sejak lebih 2000 tahun ini mempunyai banyak khasiat perubatan dan diantaranya yang baru ditemui kesan positifnya terhadap hati. Kajian yang telah dijalankan keatas pesakit hepatitis menunjukkan bahawa keadaan mereka bertambah baik selepas pengambilan Cordyceps terutamanya di bahagian hati. Kajian yang sama juga menunjukkan bahawa Cordyceps juga adalah sejenis antioksidan sesuai sebagai makanan tambahan untuk kesihatan hati, buah pinggang serta jantung.

Ekstrak Biji Labu mempunyai banyak kebaikan pada manusia. Antaranya ianya mengandungi pelbagai jenis vitamin, zat galian, serat, lemak dan protein yang penting dalam meningkatkan kesihatan badan. Fungsi utamanya boleh merendahkan tekanan darah, lipid, antioksidan, mengurangkan keadaan asma,mengcegah artritis, penyakit prostat dan lain-lain lagi.





Buah Peach yang berasal dari China ini mempunyai banyak vitamin yang lebih besar dari pada buah-buahan yang lain menurut masyarakat cina. Buah ini mengandung antioksidan yang tinggi, peach mengandung vitamin A yang berfungsi sebagai anti oksidan yang mendukung regenerasi sel kulit.
Vitamin lain yang terkandung di dalamnya adalah vitamin B1,B2 dan B3. Vitamin C juga terdapat didalamnya sebagai anti peradangan selain itu juga mengandung mineral yang diperlukan oleh tubuh kita antara lain kalsium,fosfor,besi dan kalium. Antara kebaikan khasiat buah peach adalah:
  • menurunkan risiko cancer,baik untuk ginjal dalam proses pembuangan toksik dari badan
  • mempertajamkan penglihatan utk masalah kesihatan mata seperti rabun
  • menjaga gigi, kandungan zat besi dan fluoride
  • menurunkan berat badan, tidak mempunyai lemak. Sebiji buah peach mempunyai 68 kalori
  • menjaga kesihatan kulit, kandungan vitamin c yg tinggi.

No comments:

Post a Comment